Przejdź do treści

#KAMPER(L)OVE Z MISIEM W TECZCE. DOLNOŚLĄSKA BIAŁA PUSTYNIA – NOWOGRODZIEC.

Udostępnij

Kto nie zna lub chociaż nie słyszał o Nowogrodzie i przepięknej białej pustyni na Dolnym Śląsku? Może niektórym to miejsce jest znane jako Piaski Kaolin. Tak czy siak, tym razem i my przekonaliśmy się, jak bajeczne jest to miejsce. Zapraszam do zapoznania się naszą fotorelacją z tego magicznego wypadu.

Dojazd i kamperowanie.

Na początek kilka technicznych informacji. Sam dojazd do hałdy piasku do łatwych nie należy. Trzeba wiedzieć jak tam dotrzeć, albo przynajmniej mieć auto z wysokim podwoziem. My naszym kamperem ledwo przedarliśmy się bez większych szkód. Jechaliśmy polną drogą, przez tory kolejowe. Zaparkowaliśmy się przy przepompowni, pod lasem. Spędziliśmy tam nockę z przecudnym widokiem na malownicze jeziorko i spacerujących po „pustyni” turystów.

Zachód słońca w tym miejscu to coś po prostu nie do opisania.

Teren jest prywatny, jednak lokalni mieszkańcy upewniają nas, że właściciele od lat nie interesują się tym miejscem. I faktycznie spotykamy całą masę turystów, fotografów, panien młodych i panów w eleganckich garniturach. Nawet udało nam się zostać świadkami zaręczyn (udanych raczej, Pani wyglądała na zadowoloną ) ; ) No nie dziwię się. To miejsce jest przepiękne. Ciężko to opisać, dlatego zapraszam do obejrzenia zdjęć. A decyzję czy odwiedzić to miejsce, czy nie, zostawiam indywidualnej ocenie : )

Nocleg i świetliki.

Pierwsza nocka w kamperze w tym roku przebiegła wyjątkowo. Wymęczona dwulatka szybko odpadła. Nasze pięcioletnie szczęście natomiast zaaferowane grilo-gniskiem i smażeniem kiełbasek walczyło do późnej nocy. A i my w ramach wakacji nie naciskaliśmy na trzymanie pory spania : ) Syn poznał się ze świetlikami, był zauroczony latającymi światełkami. A było ich nie mało. W końcu i on odpadł. Gitara, śpiewy i przepiękne, gwieździste niebo. Wspaniale : )

POLECAMY RÓWNIEŻ:

informacje

Nowogrodziec – Piaski Kaolin, woj. Dolnośląskie, pow. Bolesławiecki, gmina-miejsko wiejska Nowogrodziec

poradnik

czas pobytu: ile wlezie ; ) (min. 1 h, u nas około 16 godzin z noclegiem)

• Nie ma co brać wózka – maleństwa jedynie w chustę
  • Nie ma co brać rowerka, ani żadnych innych pojazdów (chyba, że koparkę ; ) )
  • Koc i sprzęt kopalniany dla małolatów zabieramy obowiązkowo
  • Lokalni się kąpią w jeziorze, to zostawiam do indywidualnych przemyśleń : )

Teren prywatny, ale otwarty całą dobę.

NAJNOWSZE WPISY:

ciekawostka (81) cmentarz (9) Czyste piękno (1) dolnośląskie (44) jezioro (5) kamper (27) kaplica (8) kościół (21) las (7) life&parenting (2) lubuskie (64) mapa (1) mauzoleum (19) militarne (4) muzeum (4) opolskie (2) park (57) pałac (46) plac zabaw (36) plaża (14) ruiny (35) wielkopolskie (14) wieża (10) zachodnio-pomorskie (1) zamek (12)