#KAMPER(L)OVE Z MISIEM W TECZCE. DOLNOŚLĄSKA BIAŁA PUSTYNIA – NOWOGRODZIEC.

Udostępnij

Kto nie zna lub chociaż nie słyszał o Nowogrodzie i przepięknej białej pustyni na Dolnym Śląsku? Może niektórym to miejsce jest znane jako Piaski Kaolin. Tak czy siak, tym razem i my przekonaliśmy się, jak bajeczne jest to miejsce. Zapraszam do zapoznania się naszą fotorelacją z tego magicznego wypadu.

Dojazd i kamperowanie.

Na początek kilka technicznych informacji. Sam dojazd do hałdy piasku do łatwych nie należy. Trzeba wiedzieć jak tam dotrzeć, albo przynajmniej mieć auto z wysokim podwoziem. My naszym kamperem ledwo przedarliśmy się bez większych szkód. Jechaliśmy polną drogą, przez tory kolejowe. Zaparkowaliśmy się przy przepompowni, pod lasem. Spędziliśmy tam nockę z przecudnym widokiem na malownicze jeziorko i spacerujących po „pustyni” turystów.

Zachód słońca w tym miejscu to coś po prostu nie do opisania.

Teren jest prywatny, jednak lokalni mieszkańcy upewniają nas, że właściciele od lat nie interesują się tym miejscem. I faktycznie spotykamy całą masę turystów, fotografów, panien młodych i panów w eleganckich garniturach. Nawet udało nam się zostać świadkami zaręczyn (udanych raczej, Pani wyglądała na zadowoloną ) ; ) No nie dziwię się. To miejsce jest przepiękne. Ciężko to opisać, dlatego zapraszam do obejrzenia zdjęć. A decyzję czy odwiedzić to miejsce, czy nie, zostawiam indywidualnej ocenie : )

Nocleg i świetliki.

Pierwsza nocka w kamperze w tym roku przebiegła wyjątkowo. Wymęczona dwulatka szybko odpadła. Nasze pięcioletnie szczęście natomiast zaaferowane grilo-gniskiem i smażeniem kiełbasek walczyło do późnej nocy. A i my w ramach wakacji nie naciskaliśmy na trzymanie pory spania : ) Syn poznał się ze świetlikami, był zauroczony latającymi światełkami. A było ich nie mało. W końcu i on odpadł. Gitara, śpiewy i przepiękne, gwieździste niebo. Wspaniale : )

POLECAMY RÓWNIEŻ:

informacje

Nowogrodziec – Piaski Kaolin, woj. Dolnośląskie, pow. Bolesławiecki, gmina-miejsko wiejska Nowogrodziec

poradnik

czas pobytu: ile wlezie ; ) (min. 1 h, u nas około 16 godzin z noclegiem)

• Nie ma co brać wózka – maleństwa jedynie w chustę
  • Nie ma co brać rowerka, ani żadnych innych pojazdów (chyba, że koparkę ; ) )
  • Koc i sprzęt kopalniany dla małolatów zabieramy obowiązkowo
  • Lokalni się kąpią w jeziorze, to zostawiam do indywidualnych przemyśleń : )

Teren prywatny, ale otwarty całą dobę.

NAJNOWSZE WPISY:

ciekawostka (132) cmentarz (9) Czyste piękno (1) dolnośląskie (49) jezioro (5) kamper (28) kaplica (8) kaszuby (7) kościół (27) las (7) life&parenting (2) lubuskie (92) mapa (1) mauzoleum (29) militarne (7) most (2) muzeum (11) opolskie (6) park (99) pałac (69) plac zabaw (61) plaża (15) pomorskie (6) ruiny (56) wielkopolskie (17) wieża (12) zabytek techniki (4) zachodnio-pomorskie (2) zamek (21) śląskie (1)